NAPRAWA SILNIKÓW HDI

Wszystko o silniku 2.0HDI

Silnik 2.0 HDI z system common rail pierwszej generacji z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami został wprowadzony do produkcji w 1998r przez PSA. 

Pierwszym autem które zjechało z taśmy z tym silnikiem był Peugeot 406. Konstrukcja silnika która zapewniała przyzwoite osiągi była trwała i ekonomiczna musiała osiągnąć sukces. Nic dziwnego że montowany był nie tylko w autach marki Citroen i Peugeot. Na początku 8-zaworowy silnik generował 109KM współpracując z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Następnie w 1999r  wprowadzono silnik o mocy 90KM ze stała geometrią. Silnik z całą pewnościa zasłużył na bardzo dobrą opinię pomimo wad które w nim występowały. W wersjach do roku 2004 występował problem z kołem pasowy wału napędowego które w niektórych przypadkach potrafiły zużyć się już po przejechaniu 50-60tyś/km. Zdażały się awarie turbin szczegulnie modeli ze zmienną geometrią oraz pomp wysokiego ciśnienia.
 

W 2000 r został wprowadzony do gamy silników 2.0 HDI 16V 109 KM  montowany był tylko do vanów.
W  2003 r PSA  wprowadziło silnik 2.0HDI 16V który osiągał moc 136KM
W 2006r 2.0HDI 16V 120KM tylko dla vanów i samochodów dostawczych
W 2008-09r wprowadzono silniki 140KM 150KM oraz 163KM system wtryskowy comoon rail z ciśnieniem 2000 barów
Nowej generacji silniki są ciche, mocne i oszczędne ale posiadają mocno rozbudowaną elektronikę oraz wiele systemów. Czasami występuje w nich więcej awari niż w starym 2.0 HDI 8V. Najczęstrzym problemem są uszkodzenia recyrkulatora spalin, zaworu EGR, układu wtryskowego, sprzęgła dwumasowego, turbosprężarki,

 

 Z naszego doświadczenia wynika, że w/w usterki występują najczęściej po przebiegu około 180tys/km ale nie są one uciążliwe. Większość usterek jest typowych dla współczesnych aut z silnikami diesla. Problemem może być jedynie koło pasowe wału, które dość często zostaje uszkodzone i musi zostać wymienione. Ogólnie można ocenić silnik 2.0HDI 16V jako udaną kontrukcję która na tle konkurencji wypada całkiem dobrze.


 

 

Objawy usterek

Koło Pasowe - Zużyte lub uszkodzone koło powoduje zwiększenie poziomu drgań, głośną pracę paska i przyśpieszone zużycie wszystkich komponentów danego układu. Mogą również doprowadzić do uszkodzenia jednokierunkowego sprzęgiełka alternatora, a w konsekwencji też samego alternatora. 

Zawór EGR - Układ recyrkulacji spalin, w którym zawór szwankuje pracują na ogół poprawnie, jedynym widocznym, niepokojącym objawem jest dymienie z rury wydechowej, szczególnie podczas intensywnego przyspieszania.

Przepływomierz - Najczęstszym objawem jest wyraźny spadek mocy silnika. Samochód nie chce przyspieszać. Towarzyszy temu też pogorszenie kultury pracy. - W niektórych autach objawy nie są dokuczliwe, sterownik może przejść na ustawienia domyślne i silnik pracuje w miarę poprawnie. Pali się tylko lampka "check engine". - Sygnałem o złej pracy przepływomierza powietrza jest też niewłaściwy skład spalin i wyższe zużycie paliwa

Turbosprężarka -  Pierwszym objawem, najbardziej wyczuwalnym, jest brak mocy.  Nadmiar czarnych spalin, jakie wydostają się z naszego układu wydechowego. Głośna praca turbiny, gwizdy itp.

Układ wtryskowy - W większości przypadków są to wyjątkowo złe osiągi silnika - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga. Silnik gaśnie, nie można uruchomić silnika, nierówna praca silnika, nierówny bieg jałowy.

 

cofnij


Copyright © AUTO GEO | GEOMETRIA KÓŁ BYDGOSZCZ 2007 - 2024

Projekt i wykonanie: VST Agencja Reklamowa Bydgoszcz