Geometria


Ustawiamy geometrię kół za pomocą urządzenia GTI Progeo 838 z głowicami CORGHI

     Jest to jedno z najbardziej precyzyjnych urządzeń do pomiaru i regulacji geometrii kół, dla samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t .
Pomiar wykonywany jest poprzez układ 8 kamer CCD oraz bezprzewodowej transmisji danych. Dzięki użyciu włoskich głowic Corghi , wyniki pomiarów uzyskiwane są wyjątkowo dokładne i powtarzalne. W  bazie danych znajduję się 25.000 pojazdów. Dwa razy w roku baza danych jest aktualizowana oraz urządzenie jest kalibrowane przez producenta.
Posiadamy specjalne uchwyty umożliwiające pomiar samochodów o niskim zawieszeniu często występującym w samochodach sportowych oraz wszystkich typów o maks średnicy kół 22"

 

 

 

 

Prawidłowy pomiar geometrii powinien być przeprowadzony względem geometrycznej osi jazdy. Taki sposób pomiaru zapewnia jedynie urządzenie z czterema głowicami pomiarowymi. Rozpoznać je można po tym, że wszystkie głowice mają taki sam wygląd. Samochód podczas pomiaru wpisany jest w prostokąt utworzony z wiązki podczerwieni emitowanej z głowic pomiarowych.

Znany jest wszystkim problem związany z geometrią  kół i osi,  mianowicie krzywo ustawione ramiona kierownicy. Bardzo często powodem takiej sytuacji jest ustawianie geometrii względem osi symetrii samochodu, co w przypadku niepokrywania się jej z osią geometryczną jazdy powoduje błędne ustawienie zbieżności połówkowej, która, jak wiadomo, nie jest połową zbieżności całkowitej.

Ustawianie geometrii, jeżeli jest to możliwe ze względów konstrukcyjnych samochodu, należy w większości przypadków rozpoczynać od ustawienia kół osi tylnej –  po to, aby wyznaczyć geometryczną oś jazdy, która jest bazą do dalszych działań. Jak wspomniano, taki pomiar umożliwiają właśnie urządzenia CCD w układzie 4 x 8

Pomiar rozstawu osi i kół  odniesiony do danych fabrycznych w przypadku odstępstwa jest tylko informacją orientacyjną dla diagnosty, że samochód może mieć odkształconą płytę podłogową po wypadku lub z innych przyczyn. Jednak  ta informacja nie może być wykorzystana do „ciągnięcia” płyty. Prostowanie podwozia, jak wiadomo, należy wykonywać tylko przy użyciu specjalnych przyrządów pomiarowych mierzących stałe – bazowe punkty płyty podłogowej według danych fabrycznych, współpracując z ramą do prostowania. Tak więc ta przewaga z tabeli w praktyce nie ma większego znaczenia ponieważ urządzenia CCD mierząc różnice rozstawu kół i osi pozwalają na diagnozę nie na ich regulację.

                                                                                                                                                            

                                                                                                                                                Urządzenie GTI PROGEO 838 uzyskało

CERTYFIKAT INSTYTUTU TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO

Certyfikat pozwala na stosowanie urządzen

cofnij


Copyright © AUTO GEO | GEOMETRIA KÓŁ BYDGOSZCZ 2007 - 2024

Projekt i wykonanie: VST Agencja Reklamowa Bydgoszcz